سال جهش تولید
X
   
 
    • هدر اخبار و اطلاعیه ها

    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    • برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری و هم‌افزایی آموزش و توسعه یادگیری ایمیدرو و واحدهای تابعه و منتخب- چهارم دیماه ۱۴۰۱- مجتمع مس سرچشمه

      برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری و هم‌افزایی آموزش و توسعه یادگیری ایمیدرو و واحدهای تابعه و منتخب- چهارم دیماه ۱۴۰۱- مجتمع مس سرچشمه

      برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری و هم‌افزایی آموزش و توسعه یادگیری ایمیدرو و واحدهای تابعه و منتخب- چهارم دیماه ۱۴۰۱- مجتمع مس سرچشمه
      برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری و هم‌افزایی آموزش و توسعه یادگیری ایمیدرو و واحدهای تابعه و منتخب-چهارم دیماه ۱۴۰۱- مجتمع مس سرچشمه

      برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری و هم‌افزایی آموزش و توسعه یادگیری ایمیدرو و واحدهای تابعه و منتخب- چهارم دیماه ۱۴۰۱- مجتمع مس سرچشمه

      با عنایت به سیاست‌های راهبردی و توسعه‌ای ایمیدرو نسبت به ایجاد هم‌افزایی و هم‌اندیشی در حوزه آموزش و توسعه یادگیری در بخش معدن و صنایع معدنی ، «گردهم‌آیی اعضای شورای سیاستگذاری و هم‌افزایی آموزش و توسعه یادگیری ایمیدرو و شرکت‌ها، مجتمع‌ها و طرح‌های منتخب بخش معدن و صنایع معدنی» روز یکشنبه مورخ 04/10/1401 از ساعت 9 الی 12 در محل سالن جلسات واحد آموزش و تجهیز نیروی‌انسانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و هم‌زمان به صورت آنلاین برگزار گردید.

      دراین جلسه دکتر ملاطاهری-مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو، مهندس امیری - مدیر آموزش و بهسازی منابع انسانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، مدیران و کارشناسان آموزش و توسعه یادگیری ایمیدرو و واحدهای تابعه و منتخب به صورت حضوری و آنلاین (همزمان) شرکت داشتند.

      در این نشست دکتر غلامرضا ملاطاهری- مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو ضمن تمجید از روند توسعه زیرساخت‌های آموزشی و فناورانه در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بر تسهیم تجربیات موفق امور آموزش مجتمع مس سرچشمه با دیگر شرکت‌های زیرمجموعه با هدف گفتمان‌سازی و ایجاد زبان مشترک توسعه پایدار در یادگیری و توسعه در سطح ایمیدرو تاکید کرد. همچنین ایشان توضیحاتی مبسوط درخصوص شرح وظایف شورای سیاستگذاری و هم‌افزایی آموزش و توسعه یادگیری ایراد نمودند. سپس سرفصل‌ها و عناوین دستورالعمل نحوه اجرای فرآیند آموزش و توسعه یادگیری کارکنان ایمیدرو و پس از آن عملکرد واحد آموزش بخش معدن و صنایع معدنی طی یکسال گذشته را شرح دادند. همچنین ایشان به اجرای پروژه آینده نگری و تدوین سیاستها، محورها و برنامه های کلان آموزشی ایمیدرو در راستای توسعه نیروی کار حال و آینده با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نتایج حاصل از آن در راستای تدوین شایستگی‌های آموزشی شغل و دوره‌های مرتبط با آن اشاره کردند.

      دکتر ملاطاهری همچنین اعلام داشتند گزارش نهایی پروژه صدرالذکر دراختیار اعضای شورای سیاستگذاری قرار خواهد گرفت. همچنین ایشان به ضرورت تداوم برگزاری جلسات این شورا به منظور هم‌افزایی و هم‌فکری بیشتر در راستای توسعه یادگیری بخش معدن و صنایع معدنی اشاره کرده و به اشتراک گذاری بانک اطلاعات مدرسان و بانک محتواهای آموزشی آفلاین را ضروری دانسته و تاکید کردند در اولین فرصت ایمیدرو و و احدهای تابعه و منتخب نسبت به انجام این مهم اقدام نمایند.

      مهندس امیری - مدیر امور آموزش و تجهیز نیروی‌انسانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و عضو شورای سیاست‌گذاری آموزش در مجموعه شرکت‌های زیر مجموعه ایمیدرو نیز ضمن تشریح اقدامات و دستاوردهای حوزه یادگیری و توسعه کارکنان در مجتمع، این موفقیت را مرهون دیدگاه تحولی و حمایت عملی مدیران مجتمع به ویژه مدیریت مجتمع و تلاش هدفمند تیم کارشناسی آموزش دانست.

      مهندس وحید امیری بر ضرورت گذار از پارادایم مالکیت آموزش و مدیریت کلاس درس به سوی پارادایم حاکمیت یادگیری و مدیریت شایستگی و توسعه کارکنان تاکید و بیان کرد: ایجاد یک اکوسیستم یادگیری نه به عنوان یک گزینه لوکس و ژورنالیستی بلکه به‌عنوان یک ضرورت سازمانی و مطالبه مدیریتی امروز در دستور کار امور آموزش و تجهیز نیروی‌انسانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان قرار دارد

      مدیر امور آموزش و تجهیز نیروی‌انسانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به‌عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری آموزش در مجموعه شرکت‌های زیر مجموعه ایمیدرو، سه‌پیشنهاد توسعه و تداوم نشست‌های اعضا شورای سیاست‌گذاری به صورت منظم و با میزبانی شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو با هدف تسهیم تجربیات موفق و ایجاد زبان مشترک، همکاری و مشارکت فعال ایمیدرو و سایر شرکت‌های زیرمجموعه با مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در خصوص تدارک و برگزاری کنفرانس‌ها و نششست‌های تخصصی حوزه معادن و صنایع وابسته و برگزاری مسابقات مهارتی سالانه در سطح شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدور به عنوان یک رویداد ملی را مطرح که مورد استقبال اعضا حاضر در نشست قرار گرفت.

      دکتر حاجی‌بیک‌لو مشاور ارشد امور آموزش و منابع انسانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای استراتژی‌های توسعه منابع انسانی، به چگونگی برنامه‌ریزی درخصوص احصاء شایستگی‌های شغلی و برنامه‌های توسعه‌ای و همچنین ایجاد درختواره نقش در سطوح مختلف سازمانی و تهیه شرح وظایف براساس آن و استخراج پروفایل شایستگی و بسته‌های توسعه شایستگی و تدوین طرح درس‌های مربوطه پرداختند.

      دکتر دوستی مشاور امور آموزش و تجهیز نیروی‌انسانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به گریدبندی مدرسین و فراگیران اشاره کرده و بیان داشتند محتواهای آموزشی جدید متمرکز بر پروژه، Task و تمرکز بر «ترین»ها می‌باشد. همچنین اشاره کردند که آموزش در مجتمع مس سرچشمه با بسط ابعاد فرهنگی، سمبل آموزشی، فرهنگ‌سازی و قهرمان‌سازی درحوزه یادگیری؛ آئین‌ها، ارزش‌ها و باورها همراه بوده است. همچنین ایشان تعاملات اجتماعی در یادگیری و سیستم پاسخگویی آموزشی را به عنوان راهکارهای تعاملی در آموزش عنوان کردند. علاوه براین، تهیه اطلس مصادیق توسط کارشناسان و اپراتورها، طرح استعدادیابی فرزندان، استقرار و توسعه مداوم نظام مدیریت دانش، پیاده‌سازی ایستگاه‌های آموزشی، طرح توزیع کتاب و مسابقات کتابخوانی وطرح هرخانه یک ماهر را از جمله طرح‌های آموزشی موثر دانستند که در آن مجتمع به مرحله اجرا درآمده است.

      گفتنی‌ست در حاشیه این نشست در قالب «تور یادگیری»، کارشناسان آموزش و توسعه یادگیری ایمیدرو و نیز مدیران و کارشناسان آموزش واحدهای تابعه حاضر در جلسه از فرآیندها و مجموعه امکانات کارگاهی، فضاهای آموزشی و به ویژه مرکز آموزش فناروانه مجتمع مس سرچشمه بازدید کردند.



      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.