وظایف تخصصی دفتر مرکزی حراست 1. اجرای ضوابط و مقررات و دستورالعملها و طرحهای حراستی صادره از سوی مراجع ذیصلاح. 2. هدایت واحدهای حراست شرکت های تابعه بمنظور اجرای صحیح ضوابط و مقررات حراستی حفاظتی و امنیتی. 3. اعلام نظر در مورد انتصاب افراد به مشاغل حساس و یا اعزام آنان به خارج از کشور. 4. تشکیل پرونده حراستی برای کارکنان سازمان، صدورکارت شناسائی و انجام امور دبیرخانه محرمانه و ثبت وصدور نامه های محرمانه. 5. آموزش توجیهی کارکنان ذیربط در خصوص نحوه مراقبت های لازم از تأسیسات، اموال و اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده. 6. اتخاذ تدابیر حفاظتی در زمینه های مربوط ، و کنترل آمد و رفت کارکنان و مراجعین. 7. همکاری با مراجع امنیتی ، قضائی و انتظامی کشور در جهت حسن اجرای وظایف . 8. جمع آوری اطلاعات فنی و کارشناسی محیط و ارزیابی آماری آن جهت شناسائی، پیش بینی های لازم و نیز پیشگیری های امنیتی . 9. جمع آوری اطلاعات مربوط به تخلفات کارکنان مجموعه و ارجاع جهت تصمیم گیری به مراجع ذیصلاح. 10. پیشگیری از بحرانهای کارگری در محیط های تحت پوشش و هماهنگی جهت ایجاد فضای امن کاری. 11. انجام هر گونه ماموریت یا بازرسی خاص که راساً توسط ریاست هیات عامل و یا دفتر مرکزی حراست وزارت صنایع و معادن محول نمایند. 12. انجام کلیه امور مربوط به مواد ناریه شامل: صدور توصیه نامه ها ـ نظارت و کنترل فنی بر مصرف مواد ناریه ـ معرفی دست اندرکاران ـ استعلام های لازم جهت تعیین و یا تایید صلاحیت افراد مورد نظر و غیره. 13. تهیه گزارش ادواری و موردی درارتباط با عملکرد مدیریت به مقام مافوق. 14. اعلام نیازهای آموزشی پژوهشی، تدارکاتی و خدماتی، سخت افزاری و نرم افزاری، بودجه ای مدیریت حراست به مدیریت های ذیربط. 15. انجام سایر موارد در ارتباط با فعالیتهای مربوطه.